Sura tanter och solen!

Jag och Rasmus har nyss kommit in efter en riktig långpromenad i det underbara vädret.
Det är endast -2 grader ute och SOLEN LYSER.
Det gillas massor...
Men tyvärr så är det nu så att Rasmus blev riktigt förbannad så fort solen råkade lysa litegrann på honom.
Hmm jag trodde han någon gång skulle ge sig för såhär var det förra våren också, dock så hade han inte samma ilskna humör som han kan ha nu så då var det ändå betydligt lugnare i vagnen.
Nu har han ökat på röstresurserna en aning så hans protester hördes nog ända till Paris! : )

Nu när våren börja komma hit till oss och solen lyser så känner man ju själv hur mycket piggare man blir.
Och jag trodde nämnligen det skulle smitta av sig på tanter också, men vissa är fortfarande lika sura.
Hade nämnligen en sån framför oss.
Det var några småkillar i kanske 7 års åldern som var ute och lekte vid en massa träd, och hade lagt barr under och förmodligen var det en koja. Men iallafall så gick denna bittra tant framför oss och började skälla på småkillarna för att dom var där och lekte?!
För det första har hon väl ingenting med det och göra, vill dom leka där så LÅT DOM GÖRA DET!
För det andra så förstår jag inte ens hur man orkar stå där och skrika, sist men inte minst så borde hon väl bli glad över att barnen är ute och leker i detta toppen väder som vi nu har!

Usch detta gör mig så irriterad och jag hade sån lust att säga åt henne att sluta  skrika till barnen.
Men jag gav henne en ond blick istället då jag promenerade förbi henne!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0