Att ge socker till sitt barn

...Det är en himla debatt om just detta ämne och alla har olika åsikter.
Hur mycket man än vill så går det helt enkelt inte att undvika ALLT socker. 
När barnen blir äldre så går det inte att försöka lura dom med en äcklig smaklös majskrok när man själv sitter och äter en bulla. Dom förstår ju att vi äter någonting helt annat.
Jag tycker inte det är okej att ge sitt barn socker VARJE DAG! Men jag tycker heller inte att man är en dålig förälder för att man ger sitt barn en bulla med lite socker på eller lite glass någon gång IBLAND.

Och NI alla som nu inte tycker att man ska ge någon som helst socker till sitt barn borde ju börja tänka efter, om ni inte vill de hur kan ni då ge erat barn burkmat???!!
Varför tror ni att det är så lång hållbarhet i dom?
Jo kanske för att dom gömmer allt tillsatt socker under Kolhydratfliken!!
Sen all denna färdig gröt som man köper på pulver..En portion innehåller hela 5 sockerbitar!
Så alla föräldrar som orkar sitta och klanka ner på vad andra föräldrar ger till sitt barn börja se över vad ni själva ger till ert barn innan!!

Jag låter min Rasmus smaka på lite fika, glass ibland och han är varken hyper eller överviktig!!


Kommentarer
Postat av: Malin

HÄRLIGT MARIKA!

2011-03-10 @ 11:18:59
URL: http://livetarsummanavdinaval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0