Barnfritt samhälle ?!

Jag tycker att det är helt sjukt det här med barnförbjudna Kaféer, restauranger och resor.
Bara för att jag har barn, ska jag inte kunna gå och fika/äta var som helst då??

Man får ...
INTE
 förbjuda skinnvästar på krogarna i stan.
INTE kalla polisen för idiot.
INTE neka en knarkare att köpa en skjorta.
INTE spotta på en annan människa.
allt detta för att det är KRÄNKANDE.

Men hur kränkande är det inte när man vill gå på ett kafe i stan med uteservering på sommaren. MEN blir stoppad i dörren för att man inte får ta in barnvagn enligt deras regler. Var finns denna kränkande regeln då?!?
Det är inte okej att behöva lämna sin barnvagn utanför uteserveringen, tycker ni att mitt barn som kanske är 6 månader ska ligga där och sova med alla dessa galningar som ränner runt i stan dagtid som kvällstid?
Hur jävla säkert är det?!
Ne om nu inte barnvagnar ryms på serveringen som många kör med, varför sätter ni då borden så trångt? Tänk till och hur skulle ni själv känna om ni inte var välkommen på ett kafe/restaurang pga några fåninga regler?!

Jag tycker däremot det är helt okej för en restaurang att vara fritt från småbarn från kl 20.00 på kvällarna. För jag anser att barn inte ska behöva sitta i en miljö där det kanske flodas stora mängder alkohol.
Men jag har väl fortfarande lika mycket rätt att gå ut och äta på restaurang under en lunch och även i middagstid  oavsett om jag har ett barn eller inte?!


Sveriges befolkning, TÄNK EFTER!
Vi ska väl fan inte sträva emot att bli ett barnfritt samhälle.
Barnen ska vara en del av vårat samhälle!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0