Avsallar

Nu är det nog på tiden att jag lägger upp inlägget om vår utlandssemester.

Vi var iallafall till Turkiet-Avsallar med fina familjen Hansson-Stenman.
Jag hade nog resfeber en vecka innan avresa och jag visste inte hur jag skulle våga gå på planet.
Jag har nämnligen ALDRIG flygit eller varit utomlands. Så detta skulle bli min premiär.
Tror hela resesällskapet väntade med spänning för att se om jag verkligen skulle överleva 4,5 timme högt uppe i luften. Jag överlevde och måste erkänna att det inte var så farligt som jag trott.

Väl framme i Turkiet blev det en 2 timmars lång bussfärd innan vi var framme på vårat hotell.
Vi skulle bo på ett nybyggt hotell och visste inte om man vågade förvänta sig att allt skulle vara klart. Hotellet hade ju bara varit öppet någon vecka innan våran ankomst och eftersom jag arbetar inom restaurangbranschen vet jag hur struligt det kan vara innan man fått in rutinerna.
Men hotellet var helt kanon.. Hur fint som helst!!!
Maten var bra, rummen var fina, området var suveränt och Rasmus & Casper charmade förståss ALLA!
Vi hann med några shoppingdagar eftersom vädret tyvärr svek oss, vi fick endast ihop 3 soliga dagar och vi kom hem ungefär lika vita som när vi for!..
Rätt bra för småkillarna eftersom de nog hade blivit rätt jobbigt för dom med en stekande värme, men jätte synd för Mammorna som verkligen ville bli brunbrända!

Kort och sagt så har vi Shoppat, badat, solat, myst, skrattat, busat, lärt oss pruta (vilket man fick göra i varje affär) och lärt oss att ALDRIG mer åka taxi där ( Dom kör som galningar, och barnen sitter inte fast)
Och vet ni vad?! Våra barn har ätit glass i stora lass & blev varken överviktiga eller överaktiva på resan! ;)


Avslutar detta inlägg med repliket som aldrig kommer glömmas
- Do you have onepiece? (Malins tjat i varenda affär & jag tror inte ens turkarna kommer glömma bort det! )
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0