09 - Känslan av att vara gravid

Känslan av att vara gravid är nog också någonting som inte riktigt går att beskriva med ord.
Jag hade turen och må bra under dom 9 månaderna jag var gravid.
Dom första månaderna såg jag faktiskt bara ut som om jag börjat äta alldeles för mycket godsaker ungefär som att jag fixat på mig sambokilon som folk i bland råkar ut för.
Så det började väl synas massor i Augusti ungefär.
Och jag kunde ha mina kläder ganska så länge men när magen väl börja växa då växte den med världens fart och alla kläder blev i princip för små på en gång.
Då kan jag lova att hormonerna tog över och jag vet inte hur många x antal timmar man suttit och gråtit över att vara så tjock! : )
Men antar att det har sin charm det också.

I Juli gjorde vi ultraljud och det var nog det häftigaste jag varit med om i hela mitt liv.
Tänk jag och Robert fick se våran prins för första gången i magen. Det hade ju snart gått halva tiden och man var ju så nyfiken på se vem det var som bodde inuti min mage.
Vi visste från första början när vi bestämt att vi skulle behålla barnet att vi skulle ge bebisen all kärlek i hela världen. och att vi skulle göra allt som stod i våran makt för att ge bebisen en så trygg uppväxt som det bara går.

När halva tiden hade gått av graviditeten mådde jag fortfarande lika bra, jag jobbade heltid.
Jag tror dagarna hade blivit enormt långa av att gå hemma och bara längta tills det är dags för förlossning.
Så nu i efterhand är jag stolt över mig själv som orkade jobba till 1 vecka före förlossningen.

Och vilken underbar känsla när man för första gången kunde känna bebisen sparka inuti magen, man kände när den hickade, när den vände sig.
Häftigt och se var också då man kunde se utanpå magen när den vände sig hit och dit och hela magen typ flyttade sig från en sida till en annan!
Ja alla ni som är gravida/har fött barn vet precis vad jag pratar om.

Det jobbigaste jag upplevde under graviditeten var halsbrännan jag hade. Kunde inte dricka juice, te, och inte äta allt för kryddad mat. Och alla sa till mig att om man har halsbränna så är det antingen för att det är en tjej i magen eller så är det för att bebisen har mycket hår. Hm inget av det stämde.
Vi fick en Rasmus och han hade inte alls nå mycket hår! : )

Så med andra ord och för att sammanfatta känslan av att bära sitt barn i nio månader är HELT UNDERBART!
Det är så mycket som händer med kroppen under en graviditet och det är riktigt häftigt förutom alla dessa kilon som man samlar på sig.

Tänk om dom var lika lätta och gå ner som dom var att gå upp!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är verkligen en känsla som inte går att förklara! Jag är glad att jag hade dig under graviditeten som JÄMT och ständigt fick svara på mina tusen frågor :P Men absolut det mest fantastiska man gör i livet!

2011-01-12 @ 00:07:02
URL: http://livetarsummanavdinaval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0