Hockeylördag

Vad gör man en Lördag då det är -26 grader ute ?


Alltså -26 grader? Kan det aldrig bli sommar så vi slipper klä på oss alla dessa kläder bara för att gå ut en sväng. Tror hela min familj längtar till det är +26 igen och vi kan bada, busa och springa på gräsmattan.
Men idag tänker vi då minsann inte gå ut, det är redan bestämt.


Om 30 minuter börjar Lillebrors hockeymatch på internet och då ska jag koppla in min dator i tv:n och följa den.
Det är riktigt kul att man kan följa hemmamatcherna och riktigt trist när man inte kan åka på alla matcher som förr.
Men jag tror att han känner Mitt, Mammas, Rasmus och Roberts otroliga stöd dom här 30 milen det är mellan oss!

Efter lillebrors match så lär det finnas två påslagna tv apparater i vårat hem. Jag tänker minsann se Modo matchen och jag tror att Robert tänker se Luleå matchen. Hoppas jag kan förhandla till mig att jag ska ha min match på projektorduken! : )

Så med andra ord lär denna dag bli en mysig innedag med massor av Hockey! ...Hääärligt!
Jag är ett riktigt hockeyfans och kommer nog alltid och vara det. Finns ingen annan sport som är SÅÅ rolig och följa. Jag blev nog hockeyskadad rätt tidigt i åldern. Min lillebror har ju alltid varit en hockeyspelare och jag vet inte hur många gånger jag blivit påtvingad alla dessa målvaktsgrejor och fått stå i mål för att han skulle träna och skjuta. Och jag har nog fått en och annan boll i huvudet också! Men vad gör man inte för sina nära och kära.

Nog om det nu ska jag faktiskt ta och göra om lite i mitt lag i CoachLemat i hopp om att få ta ledningen snart.
(Det handlar såklart om hockey, vad annars? )

Ha en riktig mysig Lördag allihopa det tänker då vi ha! : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0