Checking to the head.

Nu mina vänner ska jag uttrycka min åsikt angående checking to the head, såklart handlar det om hockey.
Och alla ni som tycker det är okej att skada andra människor i sport behöver inte fortsätta läsa.
Kanske bäst att jag gör en liten förklaring av vad jag faktiskt snackar om, det är ju inte alla som kan ALLA hockeytecknen!

Checking to the head or neck area - att tackla eller slå mot huvudet eller nacken på en motspelare eller "driva" eller "tvinga" en motståndares huvud in i skyddsglaset på sargen.


Min lillebror spelar som sagt ishockey, visst det är en tuff sport MEN någon måtta får det faktiskt vara.
Jag har under varje ishockeymatch jag sett under mitt liv (det lär vara uppe i ett x antal tusen) blivit chockad och förbannad över hur vissa spelare spelar. Visst kan man ha en tuff spelstil men till en viss gräns.
Checking to the head är det farligaste man kan göra mot sin motspelare. Förstår inte personen hur illa det kan gå för en spelare som blir intacklad med huvudet före i sargen!

Varför jag nu är tvungen och uttrycka detta på min blogg är just för att min lillebror råkade ut för detta i sin senaste match.
Då är det alltså en STOR IDIOT som är 2 meter lång och bara är ute för att skada andra som gör en sån här tackling på min bror när han EJ har pucken, står med ryggen mot denna kille och är 1 meter från sargen.
RESULTATET blir att Crille (som min bror heter)  flyger in i sargen med huvudet före, får åka ambulans till sjukhuset där det konstateras att han har ett KNÄCKT NÄSBEN!
Nu kanske dom flesta tycker att ett knäckt näsben inte är så farligt, nej det kunde ha gått betydligt mycket värre!
Men han kunde ha blivit invalid pga att såna här JÄVLA idioter!
Jag tycker att allt sånt här borde total förbjudas...Det är livsfarligt och personer som gör såna här dumheter borde bli avstängd från ishockeyrinkarna för ALL FRAMTID!
Jag hoppas verkligen en sån regel träder kraft snart i ishockeyvärlden för ingen ska väl behöva riskera sitt liv pga en sport!

Och jag kan meddela att det är tur i oturen såna här gånger att man inte är där.
TUR för att man slipper se en sån här smäll på sin egen lillebror, för jag hade verkligen dött!
OTUR är såklart att man inte kunde vara med han på sjukhuset. Det hade man absolut velat. För det är ju en av dom personerna som står mig närmast i livet såklart!



Men jag är mycket tacksam att han har sin Amanda, som var med han på sjukhuset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0