14 - Bästa Semestern...

....är såklart den semestern vi hade i somras.
Jag, Rasmus & Robert åkte den 11 Juli mot Öland, vi hade räknat med att få stanna någon natt och sova på hotell eftersom vi hade en 7 månaders kille med oss som inte alltid tycker om att åka bil.
Men vi åkte på kvällen, Rasmus somnade efter att vi gett honom välling och vaknade till när vi passerade Övik. Då stannade vi till och lät han hoppa lite i bilen och så fick han en ny blöja. Han satt sedan och pratade i sin bilbarnstol och somnade igen. Sen sov han till kl 07.30 och då hade vi just passerat Stockholm.
Ja vi har världens snällaste kille och vi bestämde att till Öland direkt klarar vi om det går så här bra.
Stannade till utanför Stockholm och åt frukost och sen vart de ett stopp till innan Öland och det var vid lunchtiden för då var våran lilla kille hungrig och ville ha gröt! Så vid 13-tiden var vi framme på Öland. Resan tog allså ungefär 17,5 timme!

Stannade till på köpcentret och shoppa lite burkmat och sånt nödvändigt till Rasmus innan vi åkte till Roberts Mormor och Morfar. Efter ett tag kom även Rasmus Farmor, Hennes sambo, Rasmus två farbröder.
Vi stannade på Öland i 2 veckor och hann med mycket sol och bad.
Tror det kanske var 4 dagar vi inte var på stranden på hela våran vistelse där. Var i princip 30+ varje dag.
Rasmus badade i havet och älskade verkligen och mysa på stranden.
Hann även med shopping, kolla på Drottningen och kungens sommarboende, besökte glasriket/Kosta Boda och såklart bara ta det lugnt och njuta av att ha semester tillsammans.
Sista två dagarna kom däremot ett riktigt regnväder och bron över stängdes från och till pga storm.

Efter Ölandstrippen var det nu dags för Ullared.
Vi bodde på en camping 5 mil utanför och det blev en heldag på Gekås.
Fynda en massa saker bla: Leksaker till Rasmus för halva priset om man jämför med priserna på en leksaksaffär och då är det ändå Fisher Price som jag tycker är ett väldigt bra märke, sen såklart kläder till hela familjen (bodysar för 39 kr, vem kan motstå sånt när dom tillochmed är fina? ), parfymer, schampoo, och lite gardiner blev det såklart också.
Efteråt blev det middag hos Rasmus Farmor och hennes familj som nu också var i Ullared och hade fått plats med Husvagnen på campingen bredvid Gekås.
Nästa dag hade vi också tänkt springa in en sväng på Gekås men det var flera km lång kö så vi struntade i det och åkte mot Katrineholm där nästa stopp var.

Framme i Katrineholm mötte vi upp Roberts kompis och hans tjej för att åka en sväng på Factory Outlet.
Hittade bara massa kläder till Rasmus.
Sen åkte vi hem till Robbans kompis där vi skulle sova en natt. Rasmus somnade ganska fort så efter det passade vi på att äta middag, spela lite spel och surra.
Somnade riktigt fort när det var dags att sova. Man blir så trött och seg av att sitta i en bil och köra flera mil.

Nästa stopp blev älskade Örnsköldsvik och Gullviks Camping.
Tyvärr var inte vädret med oss i Övik och vi kunde inte spendera tiden med att ligga på stranden och bada.
Utan det var regn och åska hela tiden, så vi fick ge oss ut på stan och kika i affärer, mysa i stugan, ta en strandpromenad, busa med Rasmus och spela kort.
Var såklart mysigt det också.
Vi stannade i Övik två nätter sedan körde vi raka spåret hem.
Vi hade nu varit borta i drygt 3 veckor och det var faktiskt riktigt skönt och komma hem nu.

Och det tog inte många timmar innan vi hade besök av Rasmus Mormor och Morbror som hade saknat lill killen MASSOR!

En helt klart mysig semester med nära och kära!