22 - Det här UPPRÖR mig!

Oj det känns som om detta kommer blir ett långt inlägg för det är rätt så mycket som verkligen kan få mig upprörd. Men jag kommer skriva om det som berör mig starkast:

- RATTFYLLERISTER: Hur tänker man om man dricker alkohol/tar droger och sen ger sig ut i trafiken och kör bil? Om man nu inte är rädd om sitt eget liv så kan man väl för fan tänka på dom oskyldiga stackarna som kanske blir påkörd om personen i fråga tappar kontrollen helt. SNÄLLA POLISEN ta deras körkort för ALL FRAMTID!


- VÅLDTÄKTER: Man är nog inte bara psykisk störd om man får någon slags adrenalinkick av att våldta tjejer. Dessa män som gör såna här handlingar borde låsas in bakom galler på livtid. Hur kan man ha samvete att förstöra en tjejs liv. Förstår ni inte att ni förstör tjejens liv för all framtid. Hon kanske aldrig kommer att kunna lita på människor i sin omgivning, aldrig våga gå utomhus själv, ha marddrömmar, känna skuld och som att det är hennes eget fel !
Kastrera och spärra in dom!


- VÅLD MOT BARN:
Hur kan man slå någon överhuvudtaget ? MEN ETT BARN som absolut INTE har någon chans att försvara sig. Dom flesta tycker att fysisk misshandel är värst då man ser blåmärken men jag tycker minst sagt den psykiska misshandeln är lika HEMSK. Skillnaden är att genom psykisk misshandel så syns inte skadorna som blir invändigt. Känslan att känna sig värdelös och få höra det jämt av en föräldrar är inget man önskar något barn. Den psykiska misshandeln kanske ingen i sin omgivning märker medans en fysiskt misshandeln lättare syns eftersom brutna ben och blårmärken lättare syns.
Att trycka ner/slå och behandla sitt barn illa är INTE OKEJ!
Jag hoppas att alla som råkar ut för sånt här vågar prata med sin andra föräldrer om nu inte denna är likadan, men i annat fall ring BRIS! Inget barn i hela världen förtjänar att bli behandlad såhär!
Och stå på er VÅGA VISA ATT NI INTE ACCEPTERA DETTA!


- FALSKA MÄNNISKOR: Jag har hellre få RIKTIGA vänner än 1000 falska vänner!!




PUNKT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0